Wokalistyka w Polsce i na świecie, t.7

Wokalistyka w Polsce i na świecie. T. 7. Red. Eugeniusz Sąsiadek i zespół.

Polskie Stowarzyszenie Pedagogów Śpiewu i Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Wrocław 2011.

 

Format B5

Liczba stron: 366

Tłumaczenie streszczeń w języku angielskim

ISBN 978-83-930049-3-5, ISSN 1689-6432

Cena 15 zł

 

Spis treści:

 

CZĘŚĆ I – MUZYKA ORATORYJNA I KANTATOWA W ASPEKCIE PRAKTYKI WYKONAWCZEJ

Walentyna Węgrzyn-Klisowska (Wrocław, Warszawa)

Missa Brevis Johanna Carla Loosa ze zbiorów krzeszowskich

Andrzej Wolański (Wrocław)

Nowe spojrzenie na metodologię badań średniowiecznego chorału gregoriańskiego

Katarzyna Piątkowska-Pinczewska (Kalisz)

Protesilas i Laodamia – melcerowska wizja dramatu muzycznego

Beata Michalak (Kalisz)

Carl Orff – Die Bernauerin. Źródła, inspiracje

Eugeniusz Sąsiadek (Wrocław, Katowice)

Uwagi o programach Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans

 

CZĘŚĆ II – PEDAGOGIKA WOKALNA

Agata Młynarska-Klonowska (Wrocław)

Czynniki wpływające na wykonawstwo muzyczne

Ziemowit Wojtczak (Łódź)

Miedzy belcantem a współczesnością. Wprowadzenie do lekcji pokazowej

Anna Jeremus-Lewandowska (Poznań)

Sopran koloraturowy – specyficzny rodzaj głosu sopranowego

Eugeniusz Sąsiadek (Wrocław, Katowice)

Z doświadczeń pedagogicznych. O programach Festiwalu Wratislavia Cantans z punktu widzenia pedagogów śpiewu solowego

 

CZĘŚĆ III – LIRYKA WOKALNA

Małgorzata Komorowska (Warszawa)

Wiersz i pieśń – odwiecznie zmienne relacje

Feliks Widera (Katowice)

Twórczość pieśniarska Witolda Friemanna

Hubert Miśka (Cieszyn)

Inspiracje folklorystyczne w twórczości wokalnej Jana Sztwiertni

Barbara Ewa Werner (Wrocław, Poznań)

Witold Maliszewska i jego pieśni solowe

Agata Wiśniewska (Belgia)

Cécile Chaminade (1857–1944). Jej życie i twórczość wokalna na tle epoki

Elżbiet Grodzka-Łopuszańska

Współczesna liryka wokalna kompozytorów środowiska śląskiego w aspekcie wykonawczym

 

CZĘŚĆ IV – ESTETYKA MUZYCZNA

Katarzyna Piątkowska-Pinczewska (Kalisz)

Problematyka wokalna w świetle felietonów muzycznych Karola Stromengera

Luba Kijanowska (Lwów)

Twórczość Marcelego Madejskiego w aspekcie lwowskiego biedermeiera

Izabella Jeżowska (Wrocław)

Symbioza muzyki ze słowem w liryce wokalnej braci Gershwin

Katarzyna Rymarczyk (Bydgoszcz)

Czy opera jest przeżytkiem?

Włodzimierz Zalewski (Warszawa, Łódź)

Co słychać (na wielkich scenach operowych)?

 

DODATEK

Informacje o XXXV Kursie Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej we Wrocławiu

Informacje o L Kursie Pedagogiki Wokalnej we Wrocławiu

Informacje o XXIX Zimowym Kursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju

Informacje o LI Kursie Pedagogiki Wokalnym w Dusznikach Zdroju

Informacje o XI Dniach Wokalistyki Operowej z Kursem Wokalnym w Krynicy Zdroju

Informacje o VIII Sudeckim Festiwalu Muzycznym wraz z Warsztatami Wokalnymi dla młodych artystów-śpiewaków w Szczawnie Zdroju

copyrights by Akademia Muzyczna site by LINET
zamknij
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, na tej stronie internetowej stosuje pliki cookies w celu realizacji usług. W tym miejscu znajduje się szczegółowa informacja dotycząca polityki plików cookies. Informujemy, że mogą Państwo zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki i ww. polityką.