dr Tomasz Kienik

Tomasz Kienik - ukończył z wyróżnieniem studia w zakresie: teorii muzyki (1999, promotor dr hab. A.Tuchowski) i kompozycji (2000) w klasie prof. Zygmunta Herembeszty w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Stopień doktora w zakresie nauk o sztuce uzyskał na Uniwersytecie Wrocławskim w 2008 roku. Jest również absolwentem Studiów Podyplomowych w zakresie Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Multimedialnej w Akademii Muzycznej im. K. i G. Bacewiczów w Łodzi. W latach 2000-2012 był asystentem i adiunktem w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego, w latach 2010-12 pełnił funkcję wicedyrektora tego Instytutu. Brał udział w licznych konferencjach naukowych (Canterbury, Lucca, Brno, Hannover Wrocław, Poznań, Warszawa, Gdańsk, inne), publikował artykuły naukowe m.in. na temat polskiej muzyki współczesnej XX i XXI wieku, redagował hasła biograficzne w almanachu Polish Music. Polish Composers 1918-2010 pod red. M. Podhajskiego.
Jego autorska monografia książkowa Sonorystyka Kazimierza Serockiego będącą rozwinięciem rozprawy doktorskiej została wydana w 2016 roku. Głównym nurtem działalności Tomasza Kienika jest teoria muzyki, w tym refleksja analityczna nad muzyką XX i XXI wieku, metodyka nauczania i dydaktyka muzyczna. Prowadzi on także badania habilitacyjne nad problematyką Magnificat w muzyce polskiej i światowej XX i XXI wieku. Jest również czynnym nauczycielem teorii muzyki i nauczycielem dyplomowanym w szkolnictwie muzycznym II stopnia, a w swoim dorobku kompozytorskim posiada muzykę autonomiczną, ilustracyjną i użytkową. Jest laureatem konkursów kompozytorskich im. Tadeusza Bairda (Warszawa) i Andrzeja Panufnika (Kraków).
Obecnie adiunkt na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, członek Katedry Teorii Muzyki i Historii Śląskiej Kultury Muzycznej,  koordynator praktyk pedagogicznych dla studentów tego Wydziału (Studium Pedagogiczne), członek Pracowni Kształcenia Słuchu, współpracownik Festiwalu Wyobraźni Muzycznej MYear a od 2010r. również kierownik sekcji teorii w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. K.Szymanowskiego we Wrocławiu.

W Akademii Muzycznej prowadzi zajęcia z historii teorii muzyki, wstępu do teorii muzyki, z historii muzyki  XVIII-XXI wieku, z kształcenia słuchu, oraz prace licencjackie i magisterskie na Wydziale I.

copyrights by Akademia Muzyczna site by LINET
zamknij
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, na tej stronie internetowej stosuje pliki cookies w celu realizacji usług. W tym miejscu znajduje się szczegółowa informacja dotycząca polityki plików cookies. Informujemy, że mogą Państwo zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki i ww. polityką.