as. Miłosz Kula

Miłosz Kula - dyrygent, muzykolog, klarnecista. Naukę muzyki rozpoczął w chórze chłopięco-męskim archidiecezji wrocławskiej Pueri Cantores Wratislavienses, z którym był związany przez ponad 11 lat. Absolwent studiów licencjackich w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie klarnetu prof. Jana Tatarczyka oraz magisterskich w klasie dyrygentury dr. Wojciecha Rodka (dyplom z oceną bardzo dobrą). Równolegle ze studiami muzycznymi ukończył muzykologię (dyplom z oceną bardzo dobrą) na Uniwersytecie Wrocławskim, którą zgłębiał pod kierunkiem profesorów: Macieja Gołąba, Bożeny Muszkalskiej i Remigiusza Pośpiecha. Jest zatrudniony we wrocławskiej Akademii Muzycznej na stanowisku asystenta.

Otrzymał nagrody i wyróżnienia na konkursach zespołów kameralnych w Szczecinie, Jaworze i Wrocławiu. Jest półfinalistą I Ogólnopolskiego Konkursu dla Studentów Dyrygentury im. Adama Kopycińskiego we Wrocławiu. B

Jako muzyk orkiestrowy, chórzysta, solista i kameralista brał udział w wielu wydarzeniach artystycznych o randze ogólnopolskiej i międzynarodowej. Był chórzystą Chóru Filharmonii Wrocławskiej, współpracował z Chórem Kameralnym Senza Rigore, Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu i Agencją Artystyczną ProMusica. Koncertował w Czechach, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Rosji i Szwajcarii.ył współzałożycielem oraz prezesem Wrocławskiej Orkiestry Młodzieżowej, z którą współtworzył szereg projektów orkiestrowych w kraju i za granicą.

W roli dyrygenta zadebiutował podczas festiwalu Eurochestries w 2010 roku w Almerii (Hiszpania). Miał przyjemność prowadzić koncerty w ramach Festiwali Clarimania we Wrocławiu i Brand New Music Festival w Katowicach, a także występować z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Lubelskiej im. Henryka Wieniawskiego, Orkiestrą Filharmonii Zielonogórskiej im. Tadeusza Bairda, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną i Sound Factory Orchestra. Od 2014 roku współpracuje z Gliwickim Teatrem Muzycznym.

Brał udział w kursach mistrzowskich pod kierunkiem m.in. Rafała J. Delekty, Lawrence’a Gwozdza, Florent Héau, Jacka Kaspszyka oraz Tadeusza Strugały.

Miłosz Kula zajmuje się również działalnością naukową. Brał udział w ekspedycji etnomuzykologicznej w okolice Irkucka, badając ślady obecności polskiego repertuaru. Wygłaszał referaty na konferencjach naukowych w Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. W swojej aktualnej aktywności naukowej koncentruje się na twórczości instrumentalnej Carla Dittersa von Dittersdorfa oraz na polskiej muzyce instrumentalnej I połowy XIX wieku. Jest autorem publikacji naukowych, prowadzi bogatą działalność prelegencką i popularyzatorską, opatrując słowem wiążącym koncerty w ramach festiwali muzycznych na Dolnym Śląsku.

Od 2014 roku jest doktorantem na kierunku dyrygentura w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (opiekun: prof. Mirosław Jacek Błaszczyk) oraz w zakresie muzykologii na Uniwersytecie Wrocławskim (opiekun: prof. Remigiusz Pośpiech). 

copyrights by Akademia Muzyczna site by LINET
zamknij
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, na tej stronie internetowej stosuje pliki cookies w celu realizacji usług. W tym miejscu znajduje się szczegółowa informacja dotycząca polityki plików cookies. Informujemy, że mogą Państwo zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki i ww. polityką.